2014. május 19., hétfő

Bodza szörp

Az óvodában megtartották a Nagynak az utolsó szülői értekezletet, ami egy könnyes búcsú is volt egyben, hisz a 4 év alatt mi szülők is összeszoktunk, megszerettük az óvodát, arról nem is beszélve, hogy azért még azt is fel kell dolgozni, hogy már ilyen nagyok lettek a gyerkők! Olyan hihetetlen látni a kiscsoportosokat és elhinni, hogy a mieink is voltak ekkorák! Persze nekem még itt a Picike, de akkor is, Lilike már iskolás lesz, holott nem rég született! Már csak pár hét és ballagunk, pedig olyan jó lenne egy kicsit megállítani az időt és lebegni a mában (mondjuk nem pont a maiban, mert ma rosszul ébredtem és egy nagy adag fagyival sem lehetne feldobni)! Léna is egyre többet beszél, fut, ugrál, énekel és megállás nélkül produkciózik, pedig tavaly ilyenkor még mászott!!!
Na, történt, hogy a szülői után a család többi része (értsd. Apa, gyerek, gyerek= 3 gyerek) haza állított nekem egy nagy láda bodzával és a hozzá kapcsolódó recepttel, hozzávalókkal, így az esti "kellemes" mosogatás után neki álltam bodza szörpöt főzni. Brrrr, gondoltam először, de szerencsére ez egy nagyon jó kis recept volt, így a szuperanyu érzéssel feküdhettem le este.
 A receptet a barátainktól kaptuk, sőt, mint kiderült, valójában a bodzát is ők szedték, így a szörpöt innen is köszöni szépen nekik az egész család!!!
Mivel a recept nem túl bonyolult, hamar elkészült és utána sem volt vele túl sok dolgom, így hamar a szívembe is zártam. Most amúgy is valami kreatív vihar tombol nálunk, száz dolgot csinálok egyszerre, így szeretem az egyszerűbb megoldásokat:) Elkészült a gyerek sarok a nappaliban, kész a szekrénykém, készült egy-két kép és ma kezdem az erkélyt is! Mindegyikről írok is majd és most lesznek jobb fotóim is, hála Gabi barátnőmnek, aztán kíváncsian várom, hogy Nektek melyik tetszett a legjobban!
De itt a recept és remélem, hogy lesz köztetek olyan, aki szintén ebben találja meg az ideális megoldást!

Recept:
50 db bodza virág
4 kg kristálycukor
2 l víz
4 db citrom karikára vágva
2 db citrom leve (és a héjja is)
5 dkg citromsav (Coop-ban vette a férjem)
2 evőkanál ecet

A 2 l vizet felforraljuk és a cukrot fokozatosan hozzáadva, felolvasztjuk benne. A cukros vízbe beletesszük a többi hozzávalót, majd 5 napig állni hagyjuk (időnként megkavargatjuk), lehetőleg hűvös helyen. 5 nap után leszűrjük (előtte érdemes még kinyomkodni a hozzávalókat, hogy az ízek még jobban átmenjenek), majd tiszta üvegekbe zárjuk. kb. 4, 5 liter sűrű szirup lett belőle(7 üveg), amit akár télen is kortyolgathatunk, bár kétlem, hogy marad addig belőle:) A "javát" sem dobdtam ki egyből, hanem felöntöttem kb. 2 l vízzel, kinyomkodtam mégegyszer, így lett úgymond még egy adag, azonnal fogyasztható szörpünk is, a lánykám nagy örömére.
Finom, bár kicsit édes, de citrommal és mentával szerintem csodálatos hűsítőnk lesz majd a nagy nyári melegben, ha lesz egyáltalán olyan!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése