2014. május 23., péntek

Megújult IKEA gyerek sarok- csakúgy AgnesSdesignosan

Nos, elkészült végre... És valami csoda folytán, erről végre írni is tudok...
Na, nem valami csoda főzet, amitől ami a derekunkon van az feljebb csúszik és nem is valami nagy házalakítás, csak egy egyszerű kis sarokrész a nappaliban, a lányoknak, színesen, vidáman és romantikusan. Ez most kicsit nagyobb munka volt, tovább is tartott, mint amihez szokva vagyok és talán színesebb is lett, mint képzeltem, de egy biztos, sokkal szebb lett, mint előtte.

Merthogy a nagyobbik gyermekünk két éves korában kapott egy IKEA gyerek asztalt két kis székkel (akkor még 5000 Ft volt), illetve vettem még 2-2 db éjjeliszekrénynek árúsított faelemet (darabja 2500 Ft volt) és egy-egy fadeszkából készült is két darab óriási babaház. Nagyon sajnálom, hogy akkor még nem gondolkodtam folyamatképekben, mert szerintem nagyon egyszerű az elképzelé, mégis nagyon látványos az eredmény.
Az évek alatt ezek kicsit leamortizálódtak, főleg, hogy ezek is olyan mindenes bútorok lettek és így a joghurtfolttól és a filctolltól kezdve talán még kiskutyaszőr is volt rajta, pedig nincs is kutyánk. Itt esznek, rajzolnak, játszanak, ezen kszülnek az apró sütik, apró kezek által.
Nézegettem, nézegettem, mígnem úgy nem döntöttem, hogy végre neki esek, mert már nagyon bántotta a szemet. Nagyon sok minta az eszembe jutott, míg végül egy kicsit romantikusabb irány mellett döntöttem, mert mostanában nagy hatással vannak rám a facebook-on posztolt vintage és shabby stílusú képek.

Festéshez vettem  a Festékboltban egy nagy doboz akrill festéket, de sajnos az olcsóbbik fajtából és valami borzasztó volt vele dolgozni! A bútorokat lecsiszoltam (kézzel), majd vagy 5 (!) rétegben lefestettem, de nem lett olyan tökéletesen fehér, mintahogy elterveztem! Ráadásul a babaház ajtajáról nem tudtam a toll rajzokat lecsiszolni, így azt nem is sikerült 100 %-san lefedni. A végén meg is bántam, hogy nem a jól bevált  Pentartos alapozóval és szivacsecsettel estem neki, mert valószínűleg sokkal szebb lett volna az eredmény. Szóval nem lett tökéletes munka, de nem volt időm, sem energiám újrakezdeni, így maradt ez a majdnem fehér szín.  Persze a legnehezebb része megint az volt, hogy azon röpke idő alatt oldjak meg mindent, amíg a gyerekek nincsennek itthon vagy épp alszanak és mindezt úgy, hogy előtte és utána is mindent rendbe kellett tenni, különben a kisebbik szétszed mindent molekuláira, a Nagy meg mindenből kincset csinál és nem enged semmit sem kidobni. Pedig lassan már Bazárt nyithatnánk, annyi a limlom itthon.

Miután (majdnem) fehér lett, jöhettek a csíkok az ajtóra. A Pentart puncs/matt színe mellett döntöttem, mert épp ebbe a színbe voltam aznap szerelmes.  Vonalzóval megrajzoltam a csíkok helyét, majd ragasztócsíkot is tettem oda, hogy kivételesen pontos legyen a munkám. Ezzel elég gyorsan haladtam és szerintem nagyon jól fedobja az egész eneteriőrt. Ezután következett a minta felvitele stencil segítségével. Ez a szép erős szín Pentart matt piros és matt fekete színekből lett kikeverve, de sajnos a stencilhez nem volt rögzítő spraym, így a minta kicsit elmosódott, de azért vállalható még. A szekrényke tetejére dekorgumit vettem (összesen 6 darabot), ebből lett a tető. Egyszerűen technokollal felragasztottam, nem volt benne nagy kihívás, így ajánlom Nektek is, ha hasonló projekten dolgoztok.
 A csipkemániám itt is megjelent, így kapott a házikó is egy kis csipkét, persze csak a romantika jegyében.
A házikó ezzel el is készült, jöhettek a székek és az asztal. A fehér alapszín már megvolt, így csak egy kis szalvétára volt szükség, na meg a dekupázsragasztómra és máris egyediek és szépek lettek a bútorok. Ez a két kedvenc virágmintám, így van rá némi esély, hogy ezt valójában magamnak díszítettem:)
Az asztalra is került a stenciles mintából, így van némi összhang és kapocs a két bútor között.
Végül a parafatábla maradt, amit egész egyszerűen csak bevontam ezzel a kockás anyaggal, tettem rá egy kis farkasfogat, majd került rá egy írhatótábla, na meg a remekművek. Az írhatótábla alapanyagát egyébént a kuka mellett találtuk és csak egy kis mágnesfestékkel kellett lekenni, szóval ez egy abszolút szuper kis újrahasznosítás volt.

Mivel Léna baba mostanában szeret rajzolgatni, így farkasfoggal és két darab csipesszel a házikó oldalára akasztottam fel nekik lapokat, ami nagyon jó ötletnek bizonyult, ugyanis így szem előtt van és minden nap leülnek rajzolgatni. A ceruzatartók természetesen fémdobozokból készültek,  dekupázzsal és csomagolópapírral lettek bevonva. Legvégül a kis tündérkés kép készült el, mert olyan üres és csúnya volt ott a fal, illetve szerettem volna, ha a mesevilág is bekapcsolódik az elképzelésembe. Nagyon jó érzés volt, amikor a kisebbik (most lesz 2 éves) meglátta és megkérdezte, hogy "Anya csinálta?", mert már ő is tudja, hogy Anya nem bír a kreatív energiáival:)

Sajnos sem a fal színe, sem a falon lévő bútorok nem illenek a felújított kisbútorokhoz, de ősszel festést tervezünk, így majd akkor is teszek fel képeket, amelyek jobban visszaadják az egész hangulatát. A parafatábla is nagy egy kicsit, de abból kellett kihoznom a legtöbbet, ami van, így ilyen lett:) Nem bántam meg, hogy hozzányúltam, mert az biztos, hogy sokkal szebb lett, mint volt és pont ez volt a cél!
Nekünk tetszik, a gyerekek is szívesen molyolnak itt és már azt is többször kipróbáltuk, hogy hogy folyik szét a joghurt vagy a tea a bútorokon:)

Ilyen volt:





Először elpakoltam, csiszoltam és áttöröltem.

Aztán többrétegben lefestettem:

Ezután jöttek a csíkok:
Majd a csipke:
Aztán a dekupázs:)

 
És végül, ilenn lett:)


 
















 

1 megjegyzés:

  1. CSODASZÉP!!!!!!Nagyon ügyes vagy,igazán boldogok lehetnek a gyerekeid!!!! Gratulálok!

    VálaszTörlés