2013. március 18., hétfő

Túrós Buga

Tegnap megnéztem a Gasztroangyalt, ami nálam annyit jelent, hogy másnap sütnöm kell, lehetőleg olyat, amilyet előtte még soha. Mivel hétvégén sikerült 10 db kiflit megvenni akarva-akaratlanul, nem állt szándékomban kidobni, ha megszárad, így jutottam oda, hogy guba lesz belőle. Bár imádom a mákos dolgokat, most nem volt kedvem hozzá, a túró krémes süteményért viszont majd meg vesztem. Így feldaraboltam  a kifliket(4db), a jénai alját telepakoltam vele és leöntöttem vanilliás tejjel. Ez úgy készült, hogy kb. fél liter tejhez raktam két tojássárgáját, egy vaniliás cukrot és kb. 2-3 kanál cukrot, amit jól elkevertem. Erre jött a túrókrém, amihez fél kg túrót használtam, egy tojást, kb. 3-4 kanál cukrot, mazsolát és reszelt citromhéjjat. Tudom, tudom, mérges gázok meg minden, de én úgy imádom a reszelt citromhéjjat, hogy ki nem hagynám a túróból! Ha esteleg többet nem jelentkeznék be, akkor ti ne rakjatok bele reszelt citromhéjjat...
A túrókrémes réteg után újabb kifli, majd a maradék vaniliás tej és fedővel együtt be a sütőbe. Hú, de nagyon finom lett!!!!!! A teteje ropogós, az alja omlós, a túrókrém meg egyenesen megszólal a közepén! Azt mondja: - hízlalok, hízlalok, de ki a francot érdekel????????
Ha még lesz mit lefotózni, teszek fel képet, bár a látvány azért nem egy habos torta:)
A hétvégén "bandáztunk" ami azt jelenti, hogy itthon voltak a barátaink nagy többséggel, ami nálunk kimeríthetelen hülyeséggel jár. Annyit nevettem, hogy már sírtam és éreztem, hogy ez is egy olyan emlék lesz, amit elővehetek fázós napokon. Azurammal rájöttünk, hogy két gyerekkel nem igazán lehet élvezni egy Pálinka fesztivált, de a napirendre fittyethányva, este egy darabig nálunk volt Pálinka party, ami a másnap napszemüvegben megjelenő haverunk láttán, nyílván jól sikerült:) Én nem iszom alkoholt, de legalább olyan jól elvagyok, mint az, aki igen...
A Picikét mindenki haza akarta vinni, a Nagyot meg hiába kínáltuk..:) Úgy fel pörgött, hogy komolyan elgondolkodtam azon, hogy ő is kap egy borostyán nyakláncot. Az igaz, hogy fogzásra való és jó is rá, de hátha nyugtat is egy kicsit:)
Közben befejeztem az Anne Shirly regényeket. Gondoltam megnézem a filmet, de hatalmas csalódás volt! Olyan szinten eltér a könyvtől, hogy szinte köszönő viszonyba sincsennek egymással. Bevallom, ha olvasok, kicsit belekerülök abba a Világba, ahol játszódik. Ebben a Világban viszont olyan jól éreztem magam, hogy nem sok kedvem van kilépni a valóságba... Tiszta, kedves, mulatságos történet, ami az ember szívéig hatol! Bár ebben is vannak pletykás, rosszindulatú emberek, de Anne kedvessége rájuk is hatással lesz és megváltoztatja az életüket. Ha mostantól azt mondom valakinek, hogy rokon lelkek vagyunk, az tudja, hogy ez Annes Shilys volt:) Aki tudja, olvassa el, mert fantasztikus történet!
És hogy két gyerek mellett mikor van időm olvasni? Amikor mások TV-t néznek... És azóta boldogabb vagyok:)
Ha valaki keresné a könyveket, itt vannak a címek:
L.M. Montgomery
Anne otthonra talál
Anne az élet iskolájában
Anne válaszúton
Anne új vizekre evez
Anne férjhez megy
Anne családja körében
Anne és a Szivárvány-völgy
Anne gyermekei a háborúban
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése