2013. március 28., csütörtök

Húsvéti tojásfestő ötletek

Gondoltam, hogy összegyűjtök nektek néhány érdekes ötletet a netről, ha rávennétek magatokat hétfőn egy kis tojásfestésre.
Én két kislány mellett kötelezőnek gondolnám szeretni ezt a népszokást, ha nem élvezném annyira... Én sajnos úgy látszik, hogy mazohista tipus vagyok, mert én várom a locsolkodókat, a mai napig számolom, hogy mennyien jöttek és nem verem ki a nagy hisztit, ha szódával jönnek:) Mondjuk a túl sok kölnit nem bírom, mert alapvetően hányingerem van az erős illatoktól, de azért a csuklómat bárkinek oda tartom. Lilivel 1,5 évesen már festettük a tojást és ő is nagyon várja, hogy újra ecsetet ragadjon. Az igaz, hogy egyszerre akar minden színt fevinni, amitől elég érdekes szín kavarodik, de a fiúk vannak oly kedvesek, hogy mindig agyon dicsérik. Ő csak azt nem érti, hogy a lányok miért nem kapnak ilyenkor ajándékot, ami számomra is érthetelen, de legyen a miénk a szépség és a tartósság, amit a locsolkodás ígér. A Húgom mindig csinál Lilinek tojásvadászatot, ami hatalmas élmény számára. Én emlékszem, tökre utáltam a tesómat, amiért mindig nagy lóvéval és egy csomó sütivel tért haza (meg némi pálesszal), én meg bűzlöttem, mint egy Drogéria! De valahogy mégis megszerettem ezt az ünnepet és arra buzdítanék minden kislányos Anyukát, hogy ne hagyja veszni ezt az ünnepet, csak azért, mert ő nem szereti, mert a lányoknak ez fontos része a felnőttéválásukhoz, szükségük van erre az ősi szokásra és élményre, amit csak ilyenkor élhetnek át!
Fessetek együtt tojásokat, süssetek kalácsot, készítsetek húsvéti szendvicseket és várjátok együtt a locsolkodókat. Higgyjétek el, megéri, mert olyan ajándékot kapnak így, amire mindig emlékezni fognak: közös emlékeket, szokásokat, örömöket. És igen, büdös a kölni, hideg a víz, dehát így buli a buli, nem?
Aztán ha lement a locsolkodás, de csak akkor, gyertek el Mezőkövesdre a Matyó Húsvétra, mert nagyon szuper program!!! Mi minden évben kimegyünk és mondhatom, az egyik rendezvény a Városban! Részletes program itt: www.mezokovesd.hu
És, jöjjenek a neten talált tojások, hátha megihletnek valakit! Hagyományos tojásfestő bejegyzésem érdemes elolvasni, mert azok a legszebbek!!! De festve, dekupázsolva, ragasztva, csillogva, gyöngyösen, csipkével, matricával, termésekkel, maratva, márványozva, berzselve, filctollal .... mindegy, csak készüljenek, nehogy ez az ősi ünnep oda legyen....
 
Fénykép: Csipkés tojás.

(pinterest.com) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése