2013. március 26., kedd

Húsvéti ajtódísz ovisokkal

Hole Anyó, monggyon le! Láttam ma egy ilyet a facebookon és nagyon találónak éreztem! Most komolyan, március 26-án havat lapátolni? Én már inkább nárciszokat szednék a kertben, pakolnám a szekrényeket, mosnám az ablakot és sétálnék, meg játszótereznék, meg nyársalnék, meg kirándulnék... Szóval minden olyat, amit most nem igazán lehet! Ráadásul itt a Húsvét. Kellene már nagytakarítani, de kinek van kedve a tavaszi nagytakarításhoz télen? Sajnos ebben az időben a lustitiszem is kiújult és a pörgős tyúk helyét felválltotta egy tesznyülős szörnyeteg! Pedig annyi ötletem van,, írni is szeretnék sok-sok mindent, de helyette üres tekintettel (és aggyal) bámulok ki a fejemből és próbálom magam rávenni, hogy felnőttként viselkedjek! Vasárnap 3 óra kellett hozzá, hogy meggyőzzem magam a mosogatással kapcsolatban, ami egyéni rekordnak számít:) Az egyetlen előnye a lustitisznek, hogy ilyenkor nagyon jókat bírkózunk a lányokkal, mert azt lehet fekve csinálni:))) A kicsike még csak 9 hónapos, de igazán jó bírkózó partnernek bizonyult! Benne van minden huncutságban, a nagy meg aztán a fejemen is ugrál, ha hagyom, szóval kiderült, hogy én csak egy fajta gyereket tudok szülni, olyan huncut fajtát....
Majdnem sikerült egy jó kis ovis húsvéti foglalkozást tartani, ha nem szól közbe az időjárás... Miután egy fél délutánom elment azzal, hogy előkészüljek a gyerekeknek, másnap a szakadó eső mégis megakadályozott abban, hogy megtartsuk a foglalkozást. De: pénteken volt Kabócás buli, így ott kézműveskedtünk. Nagyon sokan voltak, de gondolom ez a beígért sütinyalókának volt köszönhető! Én a gyerekeknek segítettem, egy kedves anyuka pedig vállalta, hogy összegyűri a hozzávalókat. Egy sima keksztekercs alapot képzeljetek el, amiből golyókat formáztunk olvasztott csokiba mártottunk, majd jöttek a feltétek: cukorkák, kókusz reszelék, csoki dara stb. Hú, de nagy sikere volt! Láttátok volna a gyerekeket, ahogy sorba álltak, majd jól összecsokizták magukat! Az egyetlen hibája az volt, hogy könnyen szétesett, ami kiküszöbölhető lett volna, ha egy kis időre a hűtőbe tesszük a masszát.
Mi a kislányokkal egy kedves ajtódíszt készítettünk sajtos dobozból. Nagyon egyszerű, de mutatós kis darab, amivel nincs sok munka. A gyerekek mintát rajzoltak a dobozba, kiszínezték a nyuszit, én kivágtam nekik a "füvet" krepp-papírból, majd ráragasztottuk a sajtos dobozra és feldísztitettük kis virágokkal. Aki ügyes, az aljáról még lelógathat egy két díszes tojást is. Ez lógatva van, de persze asztaldíszként is lehet használni, ha állítva teszitek. A nyuszi szalvétatartónak is jó. Készült még egy barika is papírtányérból és valódi birkaszőrből, amit ajándékba kaptunk.
Pénteken húsvétolunk, biztos nagyon jó lesz és megígérem, hogy virtuálisan ti is részt vehettek benne.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése