2013. február 25., hétfő

Kabócás társasjáték

A hétvégén ismét "csodás" volt az időjárás. De én, mint optimista ember, napszemüvegben indultam el Miskolcra, a Kocsonya fesztiválra, pedig csak esernyőre és gumicsizmára lett volna szükség... Úgy eláztunk, hogy azt öröm volt nézni, ráadásul az eső miatt alig láttunk vmit, venni meg nem mertünk semmit, mert egy nagyobb kürtöskalács pl.: 1000 Ft volt! A rendezvényről így nem is tudok véleményt alkotni, így kénytelen leszek jövőre is elmenni:)

Itt szeretnék gratulálni a Bloggerina nyerteseinek, Limarának és Levendula lánynak, akik a legjobbak, nagy kedvenceim és nagyon örülök, hogy a zsűri őket választotta!!!!

Tegnap szuper anyut játszottam és a "cseppem" érdekében 1 órát sétáltam vele az esőben, hogy jól kialudja magát! Végülis, már úgy belejöttem az elázásba, hogy akár Londonba is költözhetnék...
Aztán találtam egy jó kis bögrés süti receptet, amit itt találtam: http://foznijo.blog.hu/2009/04/13/kakaos_bogres_suti
Én feldobtam még egy kis reszelt narancshéjjal és a tetejét is leöntöttem csokiszósszal, amibe szintén reszeltem narancshéjjat. Nagyon finom volt és nem kellett mérickélni, meg ezer edényt elmosogatni utána. Nagyon finom lett!



 


Aztán késő délután Lilivel úgy döntöttünk, hogy készítünk egy társasjátékot. Volt itthon egy zöld karton, formalyukasztóval lyukasztottunk egy csomó virágot+pillangót, Lili rajzolt még mellé és kész is volt! Itt jegyezném meg, hogy nekem nincsennek ilyen formalyukasztóim, kölcsön kaptam, így, mint hátrányos helyzetű, örömmel fogadom az ilyen jellegű felajánlásokat!
A társasjáték készítését mindketten borzasztóan élveztük és Lilit ritkán látom ilyen szeretettel nézni egy játékra! Akármit kértem tőle, meg csinálta, de azért mindig tette egy-két csípős, felnőttes megjegyzést pl.: jaj, nekem annyi dolgom van! , hogy érezzem a törődést, de láttam rajta, hogy negyon tetszik neki, hogy részese lehet egy új játék megalkotásának. Most amúgy sem lenne pénzem, hogy társast vegyek és így olyan lesz, meg annyi, amilyet csak akarunk és még megszakadni sem kellett. A figurák kupakok, a mezők virágok, pillangók és saját rajzok, de aki nem akar vágdosni, meg ragasztani, elég, ha rajzolja a gyerkővel, az is lesz ilyen szép és érdekes! A lényeg, hogy beszéljétek meg előre, hogy merre menjen a pálya, hol legyen a start és a cél és hogy mi a története a játéknak. a miénknek a következő:
Kabóca és Manócska a Szivárvány úti Óvodából haza indulva, elhtározzák, hogy elmennek hintázni. Azonban ahhoz, hogy oda eljussanak, át kell kelni a kis patakon, meg kell állni az otthonukban uzsonnázni, át kell kelni egy óriás szivárványon, fel kell mászni a fára stb. A végén a hintára ül az első beérkező, de addig nem tud hintázni, amíg a másikuk oda nem ér. Így mindenki nyer:)
Tegnap még úgy játszottuk, hogy a kis pillangón egyet előre, a nagyon kettőt előre, a többi helyen pedig meg kellett állni pihenni. Van létránk is, meg csúszda, este pedig a fa alá kerül néhány alma is. Lili rajzolt kártyákat is, amikre olyanokat fogunk írni, hogy pl.: sorold fel az évszakokat, a címed, mit eszik ez vagy az stb. Ovis kérdések, ovisoknak. Mivel ő még nem tud olvasni, ezért ő majd feladatokat jelölhet ki nekem, pl.: csiklandozz meg, állj fél lábra stb. Ha iskolás lenne, akkor az aktuális tudásanyagot kérdezném így ki, játékos formában, mert így talán jobban megjegyezné. Mivel még a zsámokat írott formában nem ismeri, ezért az útvonalat is kijelöltük, hogy tudja, melyik miután jön. Jó volt vele játszani, kedves játék:) A tárolása is könnyű, hiszen csak összetekerjük és kész.
Azt hiszem, nem ez volt az utolós társas, amit együtt készítettünk...:)
 




 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése