2012. december 11., kedd

Tizenegyedik nap: gyertyafénynél

Na, ki készített már mécseseket? Biztosan sokan nyújtják fel a kezüket, hogy: -ÉN!!!!!!!! Mert hogy az ünnepek egyik legfontosabb hangulati eleme a gyertyafény. Nagyon szép gyertyatartókat lehet már kapni, nekem is van itthon bőven, sőt, mi magunk is készíthetünk gyertyát.
Az idén úgy döntöttem, hogy hasznosítom az itthon kallódó befőttesüvegeket és befogom őket karácsonyi gyertyatartónak. Nem új keletű az ötlet, bár farkasfogat még sohasem használtam díszitésként. A felragasztáshoz technocol ragasztót használtam és hogy hangulatosabb legyen, a szabad felületet átkentem egy kis csillámos ragasztóval is.  Az egyikhez raffiát használtam és egy kis horgolt virágot, a másikhoz pöttyös szallagot, megmutatva a pöttyös mániámat.

Íme az eredmény:

Mécsesek a netről:






Én már korábban készítettem gyertyát és tényleg nem nehéz feladat. A maradék gyertyákat felovasztjuk, az öntőformába beleállítjuk a kanócot (hobby boltban lehet kapni, de a maradék gyertyák kanócát is felhasználhatjuk) és ráöntjük a forró viaszt. Ha különböző színűeket szeretnél, akkor várd meg, míg a legelső réteg kihűl és öntheted rá a következő színt. Láttam már olyat is, hogy jégkockákat tettek az öntő rormába, így a gyertyának klönleges, szivacs szerű kinézete lett. Az én gyertyám már nincs meg, de nagyon tetszett ez a netes ötlet, amikor is muffin papírokat használtak formának. Szuper ötlet!


A gyertya készítésről bővebben a www.gyertyaontes.hu weboldalon olvashattok.

Mai mese:


Mese a négy gyertyáról


"Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer négy gyertya. Olyan nagy volt a csend körülöttük, hogy tisztán lehetett érteni, amit egymással beszélgettek.
Azt mondta az első: ÉN VAGYOK A BÉKE! De az emberek nem képesek életben tartani. Azt hiszem, el fogok aludni.
Néhány pillanat múlva már csak egy vékonyan füstölgő kanóc emlékeztetett a hajdan fényesen tündöklő lángra.
A második azt mondta: ÉN VAGYOK A HIT! Sajnos az emberek fölöslegesnek tartanak. Nincs értelme tovább égnem. A következő pillanatban egy enyhe fuvallat kioltotta a lángot.
Szomorúan így szólt a harmadik gyertya: ÉN A SZERETET VAGYOK! Nincs már erőm tovább égni. Az emberek nem törődnek velem, semmibe veszik, hogy milyen nagy szükségük van rám. Ezzel ki is aludt.
Hirtelen belépett egy kislány. Mikor meglátta a három kialudt gyertyát, felkiáltott: De hát mi történt? Hiszen nektek égnetek kellene mindörökké! Elkeseredésében sírva fakadt.
Ekkor megszólalt a negyedik gyertya: Ne félj! Amíg nekem van lángom, újra meg tudjuk gyújtani a többi gyertyát. ÉN VAGYOK A REMÉNY! A gyermek szeme felragyogott. Megragadta a még égő gyertyát, s lángjával új életre keltette a többit




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése